A serious man.
Ska se ovanstående film just efter jag skrivit klart detta inlägg.

Följde lite halvt "Jakten på Julia" ikväll, och även om jag tycker att Frida borde ha vunnit, så var det två fantastiska performers som tävlade slutligen i duellen. Så Lisette är helt klart värdig, och det kommer nog bli riktigt bra.

Hyrde 3 filmer på Hemmakväll igår, varav den återstående, "A serious man" är en av dom. I övrigt började jag med att se en typisk college-"humor"-film igår, "The 18 year old virgin". Det ovanliga med den var att den var screenplayad och regisserad av två tjejer, vilket inte är fallet i många sånna filmer. I övrigt var den som alla andra sånna filmer, inget överraskande och handlingen gick att räkna ut på 5 sekunder ungefär. Menmen. Mentalt död förströelse ftw!

Den andra jag såg var "The Imaginarium of Doctor Parnassus", alltså Heath Ledgers sista film. Helt ok, spännande story, men slutet var lite halvt om halvt. Känns som att (utan att veta) Heath's död vände uppochner på storyn och det inte var särskilt lätt att riktigt vända den rätt igen. Men bra effekter, bra skådespeleri, men ändå lite svagt betyg från min sida.

Nu - A serious man.

 

PS - glöm inte bort att kommentera inlägget om "Jakten på Katla", det tidigare blogginlägget!


Kommentarer
Postat av: Anonym

kul blogg :)

2010-05-23 @ 14:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0