Dog du?
För att svara på den frågan direkt: Nej, jag dog inte. Jag dör aldrig. Jag vilar mig bara. :)

Jag är alltid kluven till det här med bloggande. Jag försöker följa alla regler som gäller för bloggande - ungefär 2-3 inlägg per dag som minimum, det ska vara korta inlägg, intressanta och framförallt får man inte glömma en bild.



Flottskrock. Såg det här ansiktet i stelnat stekflott när jag skulle diska. Scary shit.



Men nånstans går det liksom kanske två veckor, sen är det som att jag har slängt ur mig all inspiration och tankeverksamhet som jag har i mig, och det är rätt tomt i skafferiet.

Nåväl.

Tänkte bara dela med mig av att jag nyss sett premiären av "Så mycket bättre" på tv4play, och är väldigt glatt överraskad - det håller ett år till. Det är inte många tv-program nu som håller för att replikeras och fortsätta gro, det blir ofta att man snabbt lägger motstocken mot föregående år, och håller det inte måttet så är det "helt värdelöst" i princip, vilket jag tycker är rätt tråkigt.

Det som är överraskande med "Så mycket bättre" förutom de olika tolkningarna av artisternas låtar är själva stämningen i programmet. Det är få program som har en slags grundbult av positivitet, och jag må vara en nostalgiker och nästan bakåtsträvare, men jag njuter av att det finns program för mig som inte är så värst fascinerad av dokusåpor och dramaqueens. (Jag gillar att jag fortfarande kan använda ordet "dokusåpor" 2011. Kul att TV inte förändrats på flera år. Tänk när termen var ny, med Robinson och Big Brother.)

Väldigt naivt inlägg, jag gillar det. Trevlig kommande vecka på er allihop!

Kommentarer
Postat av: Jinni - behöver din hjälp!

Hej grubbelmonster!



Jag vet att många inte gillar såna här kommentarer, men jag är så nära att uppfylla min dröm och det skulle betyda så mycket för mig om du ville hjälpa mig.



Jag är just nu nr: 12 i Sverige. Får jag 5 röster till så blir jag nr 11. Jag känner inte massor av människor och jag har inte 1000 facebookvänner att fråga.

Så jag ber bloggare i hela Sverige om hjälp att rösta på mig så jag kan vinna min dröm.

Vinsten är en 4 dagars expedition med hundsläde över polarisen mellan Sverige och Norge. Mitt livs äventyr.



Jag skulle bli så glad om du ville rösta här:

http://www.fjallraven.se/friluftsliv/polar/tavling/tavlingsbidrag/bidrag/?uid=707



De som också vill sprida min dröm vidare länkar jag till med en stor bild på min blogg men jag är verkligen så himla tacksam för precis varenda röst jag får.



Jag hoppas att du vill hjälpa mig!

Kram Jinni



PS. Har du redan fått ett sånt här meddelande av mig så ber jag tusen gånger om ursäkt för att jag har så dåligt minne, men se det som att jag tyckte just din blogg var värd ett extra besök. Allt handlar ju om inställning. :)

2011-10-31 @ 00:48:24
URL: http://www.smalochsnygg.se
Postat av: snigelpicka

Tycker också att programmet håller i år med. Vissa har sagt att de tycker det är sämre men det tycker inte jag :)

2011-11-06 @ 21:46:37
URL: http://snigelpicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0